گزارش؛

احداث خطوط ریلی؛ وعده جدید برای تسهیل مسیر دسترسی طرقبه شاندیز

راه های دسترسی طرقبه شاندیز با افزایش بار ترافیکی دچار اختلال می شود که باتوجه به وعده های مسئولان و نارضایتی های مردمی در این موضوع طی این روزها شاهد وعده های جدیدی در ارتباط با آن هستیم.

به گزارش طرقبه‌نیوز، راه های دسترسی طرقبه شاندیز با افزایش  بار ترافیکی دچار اختلال می شود که نارضایتی شهروندان و اهالی این منطقه را در پی داشته است لذا با توجه به اینکه بارها از زبان مسئولان گفته شده که این مسیر گنجایش ورود این تعداد خودرو را ندارد، هنوز وعده احداث دو محور ارتباطی به مشهد و بررسی مطالعات آن ادامه دارد.

امار تردد و سفر سالانه بیش از ۴۰ میلیون نفری به شهرستان طرقبه شاندیز عددی قابل تأمل است که البته این روزها شاهد شنیدن وعده های جدیدی هستیم.

 

محمد غلامی رئیس شورای شهر طرقبه با تأکید بر کوهستانی بودن مسیر مشهد به طرقبه و اهمیت تسهیل اعتبارات برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری اجرای طرح گفت: بعید است اعتبارات کافی به این امر اختصاص داده شود.

وی با احتمال افزایش ترافیک با بازگشایی خیابان های شهر طرقبه اظهار کرد: مقرر شده با احداث پلی از انتهای طرقبه به شاندیز بار ترافیک شهر کاهش یابد و به آن سمت هدایت شود.

رئیس شورای شهر طرقبه ضمن اشاره به افزایش گردشگران از نقاط مختلف کشور و همچنین نقاط شهری مشهد مقدس تصریح کرد: پاسخگویی به این جمعیت و نیازهای آن موجب می‌شود که طرقبه نیازمند اعتبارات خاص باشد.

وی افزود: البته ده کیلومتر از طرقبه به شاندیز از این مسیر است که عملیات راه خاکی در این خصوص ایجاد شده و منتظر اختصاص سایر اعتبارات این پروژه هستیم.

سید حسن حسینی فرماندار طرقبه شاندیز با بیان اینکه مسیر دسترسی از منطقه حصار و شرق طرقبه به جنوب مشهد در دست بررسی است اظهار کرد: مقرر شده بلوار کوهساران به یکی از معابر شهری مشهد وصل شود که البته مطالعات آن تا شش ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به ایکه اعتبار مورد نظر طرح از شهرداری های مشهد به طرقبه و همچنین ۵۰ درصد توسط استانداری محقق می‌شود خاطرنشان کرد: مسیر انتهای الهیه به عنوان کاهش بار ترافیکی وکیل آباد از طرف حسین آباد جلدک تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

سیدحسن حسینی فرماندار طرقبه شاندیز در شورای ترافیک شهرستان برتسریع در تکمیل طرح مطالعاتی و فراهم کردن مقدمات احداث خطوط ریلی شهرهای طرقبه شاندیزتاکید کرد.

وی افزود: نظربه موافقت شورای ترافیک استان و نظر مساعد مجموعه حمل و نقل ریلی کشور درخصوص اجرای طرح خطوط ریلی شهرهای طرقبه شاندیز و اتصال آن به خط یک متروی مشهد با توجه به شاخصه های مختلف و وجود جذابیت های گوناگون به گونه ای که ضریب اقتصادی طرح و بازگشت سرمایه را ۲۷% برآورد کرده اند، لذا تکمیل فاز صفر و آغاز فاز یک می تواند بخشی از مطالبات شهرستان در حوزه ترافیک را پاسخگو باشد.

فرماندار طرقبه شاندیز گفت: در سند چشم انداز شهر طرقبه و شاندیز در سال ۱۴۰۴ تردد تنها روزانه ۲۰ هزار خودرو دیده شده که امروز و هشت سال قبل از این افق ما شاهد حضور تا ۷۰ هزار خودرو هستیم که این شاخصه های متنوع دیگر ضرورت توجه به طرح های مکمل و موازی در مسئله ترافیک منجمله گسترش خطوط ریلی را یادآور می شود.

وی با بیان اینکه چنانچه این مسئله با تاخیر مواجه شود با تشدید بحران ترافیکی که در روزهای پیک با آن مواجه هستیم روبرو می شویم افزود: امیدواریم با چنین ترافیک سرسام آوری که آخر هفته ها در این منطقه چیزی جز تحمیل هزینه های اضافی فرهنگی و اقتصادی برای شهر ندارد، در پی این وعده های داده شده پس از چهار سال، اقدام و عملی همه جانبه در راستای بهبود و تسهیل راه های دسترسی جمعیت ۶۰ هزار نفری این شهرستان صورت گیرد.

مدیر پروژه طرح مطالعاتی اتصال ریلی شهرهای طرقبه و شاندیز  گفت: مطالعات فاز صفر طرح انجام و تکمیل شده و منتظر نظر نهایی شورای هماهنگی ترافیک استان می باشد و در صورت تصویب طرح مجری می تواند برای فازهای بعدی اقدام کند.

انتهای پیام/

 

 

 

 کانال خبری شهرستان طرقبه شاندیز

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *